Μενού Κλείσιμο

Σχεδίαση Συνδυαστικών Λογικών Συστημάτων


Εξάμηνο 1o
Κατηγορία Μάθημα Ειδικής Υποδομής Υποχρεωτικό
Ώρες Θεωρίας-ΑΠ-Εργαστηρίου 2-0-2
Πιστωτικές Μονάδες/ Διδακτικές Μονάδες 7/5
Σκοπός Η απόκτηση βασικών γνώσεων και η εξοικείωση με τα ψηφιακά εξαρτήματα και τις τεχνικές σχεδίασης και ανάλυσης απλών συνδυαστικών ψηφιακών συστημάτων.
Αναμενόμενα Μαθησιακά Αποτελέσματα Στο τέλος του μαθήματος ο σπουδαστής πρέπει να κατανοεί και να εφαρμόζει βασικές έννοιες συστημάτων αρίθμησης, βασικών λογικών πράξεων και συνδυαστικής λογικής. Επιπλέον να μπορεί να σχεδιάσει και να αναπτύξει συνδυαστικά ψηφιακά συστήματα.
Θεματολογία Περιγραφή θεωρητικού μέρους μαθήματος
Δυαδικά Συστήματα. Μετατροπή Βάσης Αριθμού, Οκταδικοί και Δεκαεξαδικοί Αριθμοί, Συμπληρώματα, Προσημασμένοι Δυαδικοί αριθμοί, Δυαδικοί κώδικες. Άλγεβρα Boole. Βασικές λογικές πράξεις, λογικές πύλες (AND, OR, NOT, NAND, NOR, XOR). Απλοποίηση λογικών συναρτήσεων Boole. Διεπίπεδες Υλοποιήσεις. Πίνακες Karnaugh. Eλαχιστοποίηση Συστημάτων. Συνθήκες Αδιαφορίας. Συνδυαστική λογική (Σχεδιασμός, ανάλυση, αθροιστές, αφαιρέτες, μετατροπές κωδίκων, συγκριτές, αποκωδικοποιητές, πολυπλέκτες). Κώδικες αναγνώρισης και διόρθωσης σφαλμάτων. Μνήμη-Μόνο-Ανάγνωσης ROM, Προγραμματόμενη Λογική Παράταξη PLA.
Περιγραφή εργαστηριακού μέρους μαθήματος
Εφαρμογή σε πειραματικές διατάξεις και περιβάλλον προσομοίωσης των πρακτικών θεμάτων του θεωρητικού μέρους του μαθήματος, που αφορούν το σχεδιασμό, την ανάπτυξη και τη μελέτη της απόκρισης συνδυαστικών ψηφιακών συστημάτων.
Βιβλιογραφία
  1. M. Morris Mano, (1992), Ψηφιακή Σχεδίαση, Εκδόσεις Prentice Hall.
  2. R.G. Tokheim, Εισαγωγή στα Ψηφιακά Ηλεκτρονικά, (2000), Εκδόσεις ΤΖΙΟΛΑ, Μεταφρασμένο.
  3. W. I. Fletcher, (1980), An engineering approach to Digital Design, Prentice- Hall Inc., New Jersey.
  4. Νίκος Καλοκάσης, (1995), Εφαρμογές Ψηφιακής Συνδυαστικής Λογικής, Εκδόσεις Παπασωτηρίου, Αθήνα.
Προαπαιτούμενα Μαθήματα
Ανακοινώσεις Μαθήματος